Native Extended Content Ad

From Technical Specifications
Revision as of 14:30, 13 December 2023 by Fpoisson (talk | contribs)
Jump to navigation Jump to search
Schematic representation
wave / mp3-Format

Native Extended Content Ad.png

Platzierung nach Inhalt des Podcasts in der PostRoll (letzter Adslot nach dem Inhalt).
Delivery
Wherever possible, please send the ads in ZIP file format via downloadlink to:

audiosales@iqdigital.de

Special:5 working days before the insertion date

Description

This ad offers a longer advertising period at the end of the editorial part of the respective podcast. Up to 4 minutes are available in the extended PostRoll, so that products or topics that require more explanation find enough space in the advertising message. The format is particularly suitable for samples of your own podcast recordings, interviews or detailed stories. The ad is always placed after the editorial content, which is why the ads slot (PostRoll) is located outside (true post-roll / closer).

At least one spot is required. Several spots with different weightings can also be used in the distribution.


Compatible Products

The Native Extended Content Ad can be placed in all shows as a fixed booking or ad a cpm-based scalable volume product, only in the PostRoll position.

Technical data

Length / Duration:

max. 240 Sekunden

Volume / Loudness

* between -15 and -17 LUFS,
* True Peak cannot exceed -1,0 


Formats of delivery:

Anpassung an Format & Lautstärke des Podcasts: wave / mp3-Format

Special information for this ad format

  • Ad muss aus rechtlichen Gründen mit „Es folgt ein Werbebeitrag“ eingeleitet werden (bei nicht vorhandenem Disclaimer wird dieser Zusatz von uns hinzugefügt)
  • Direkte Ansprache;
  • Emotionalisierung;
  • Klare Struktur (Intro und Outro),
  • kein Bezug auf den redaktionellen Inhalt erlaubt!
  • Neutrale:r Sprecher:in & Voice-Only:
  • Keine Musik,
  • Keine Jingles,
  • Keine SFX

Please always note the following:

Vorbehalt
iq digital behält sich vor, jedes Motiv in einer Einzelfallentscheidung freizugeben. Werbemittel, die den Spezifikationen nicht entsprechen, zu starke Reaktanzen hervorrufen oder die Nutzung und die generelle Ausspielung der Audiodatei des Podcasts beeinträchtigen, müssen von der liefernden Agentur korrigiert bzw. können abgelehnt werden. Die Technischen Spezifikationen der iq digital für Werbeaufträge können sich ändern. Deswegen gelten diese immer nur für den jeweiligen Werbeauftrag in der zum Zeitpunkt des Abschlusses des Werbeauftrags geltenden Fassung.




[[de:{{{pagenameDE}}}]]